eastmodels.sk

Hobby Model Show 2024, Borský Mikuláš (SK)

04.05.2024
##

Nasledujúca udalosť

Hobby Model Show 2024, Borský Mikuláš (SK)

04.05.2024

Scale Model World Telford 2016 - pozrite si video z cesty!

Pridaný 11.11.2016 | autor eastmodels

12. november 2016 ... Ján Moravčík ... nižšie si môžete pozrieť video z cesty do Anglicka. Verím, že sa dobre zabavíte.

11. november 2016 ... 21:45 ... Ján Moravčík ... úžasné vyvrcholenie celého dňa. Po ubytovaní v hoteli sme sa vybrali do centra mesta Stafford, aby sme sa spoločne navečerali. Po krátkom hľadaní sme vstúpili do úplne nenápadného podniku s názvom The Picture House. Ihneď po vstupe dnu sme zistili, že sa nachádzame v najlepšom podniku v meste. Bývalý priestor kina, kde sa premietali filmy od roku 1914 až do roku 1990 je dnes vychytená štýlová reštaurácia. Iba pripomeniem, že dnes oslavujú meniny všetci Martinovia, a tak sme tento deň oslávili spolu s Martinom Hronským pri výbornom jedle a pive.

Ako bonus dnes hrá futbalový zápas anglická reprezentácia proti Škótsku, takže nám bolo dopriate sledovať toto derby uprostred domácich fanúšikov. Inak, už som spomínal, že všetci v Anglicku jazdia vľavo? Keďže náš šofér Martin techniku jazdy v protismere ešte nemá na 100% vycibrenú, dostal za stierač pekný pozdrav od milého domorodca na parkovisku.

11. november 2016 ... 17:25 ... Ján Moravčík ... Pred desiatimi minútami sme dorazili do hotela Holiday Inn Express v Stafforde. Po celom dni na cestách konečne oddychujeme ale nie na dlho, pretože večer sa chystáme do mesta Stafford, kde plánujeme navštíviť tradičný anglický pub. Aký bol dnešok? Musím povedať, že na jednej strane veľmi náročný, no na druhej strane veľmi príjemný a plný dobrej nálady so skvelou partiou ľudí. Krátko po pol deviatej ráno sme pristáli na letisku Stansted. Trochu ma prekvapili prísne kontroly na výstupe z letiska, čo nás oproti plánu značne zdržalo. V hlavnej hale na nás čakala moja kamarátka Valéria a jej priateľ David, aby nám vysvetlili, ako máme ďalej postupovať a na čo si máme dať v Anglicku pozor.

Autobusom sme sa presunuli do hotela Hilton, kde má sídlo požičovňa áut. Celý presun bol dosť komplikovaný a mám pocit, že dnes všade len čakáme. Ihneď po prevzatí vozidla sme absolvovali neskoré raňajky v MC Donalde.

Len pre zaujímavosť, v Anglicku všetci jazdia vľavo...  Musím povedať, že sme sa na ceste poriadne nasmiali a môžete sa tešiť aj na video z cesty, kde sa mi podarilo zachytiť pár humorných momentov z dnešného dňa. Asi ten najhumornejší bol, keď sme cestovali do RAF múzea Cosford. Pri fotografovaní exteriéru na nás vybehol nazúrený vojak a zakázal nám fotiť. Z krikom nám oznamoval, že sme vstúpili na leteckú základňu a fotografovanie tam, je prísne zakázané. Drsne nás vykázal do múze, ktoré bolo ešte o kilometer ďalej. Boli sme radi, že nám nezobrali fotoaparáty a celý incident ďalej neriešili.

RAF múzeum Cosfort je nádherné miesto a doslova z neho srší atmosféra filmu Tmavomodrý svet. Úhľadne upravené prostredie okolia a prekrásne exponáty v nás všetkých vyvolávali otázky, prečo niečo podobné nie je aj na Slovensku. Bohužiaľ, Angličania sú tak vyspelý a uvedomelý národ, že s vedia vážiť a ctiť hodnoty ľudí, ktorí za svoju vlasť bojovali. Vstup do múze bol absolútne bezplatný. V pondelok na ceste späť sa tam zastavíme opäť na dôkladnejšiu obhliadku.

Zajtra na nás čaká náročný deň v Telforde na Scale Model World a už večer sa môžete tešiť na rozsiahlu fotogalériu. Dnes vám ponúkame v galérii viac ako 150 fotografií toho najzaujímavejšieho.

11. november 2016 ... Ján Moravčík ... krátko po štvrtej hodine mi zazvonil budík, čo znamenalo signál, že treba vstávať, pretože je tu deň odchodu do anglického mesta Telford. Včera sme sa ešte celá zostava (Martin Hronský, René Molnár, Marian Glemba, Štefan Pásztor, Tomáš Nečas a ja) stretli v reštaurácii u Deda v Ružinove, aby sme pri skvelom jedle prebrali posledné detaily cesty. Výber podniku bol v réžii Lucky Szabovej Martinovej priateľky a musím povedať, že bol dokonalý ... výborné jedlo vo veľmi štýlovom prostredí.

Naše lietadlo odlieta o 6:50 hod. nášho času, čo znamená príchod na letisko aspoň 90 minút pred odletom. Doladili sme posledné veci ohľadne batožiny. Moje osobné veci som dal Martinovi, keďže moju príručnú batožinu tvorí kompletná foto a video výbava, aby sme vám z Anglicka priniesli ten najkvalitnejší materiál. Po príchode na letisko Stantsed nás bude čakať delegát z autopožičovne, ktorý nás prevezie k autu. Cestou do hotela máme zastávku v leteckom múzeu RAF museum Colindale. Do hotela by sme mali doraziť okolo 17:00 anglického času a môžete sa tešiť na fotografie prvého dňa našej expedície. Sledujte stránky priatelia!

Už zajtra sa začína cesta ESTMODELS tímu do anglického mesta Telford, kde sa uskutoční prestížna modelárska súťaž Scale Model World.

Čo čaká na modelárov a návštevníkov?

• Viac ako 180 predajcov
  • Viac ako170 klubových stolov
  • Viac ako 1000 súťažných modelov
  • Viac ako 140 kategórií a špeciálnych cien
  • Workshopy
  • Sprievodné akcie pre deti

Priebeh celej cesty môžete sledovať na našich stránkach už od piatka, kedy pred obedom dorazíme do hotela Holliday Inn v Stafforde. Slovenská výprava, ktorá sa do Anglicka presúva autobusom na cestu vyráža už dnes na obed.

Veľmi sa na toto podujatie tešíme a veríme, že vám sprostredkujeme naše zážitky, fotografie zo súťaže a modelov v plnohodnotnej miere.