eastmodels.sk

V Podhalański Festiwal Modelarski Ciupaga 2024, Nowy Targ (PL)

25.05.2024
##

Nasledujúca udalosť

V Podhalański Festiwal Modelarski Ciupaga 2024, Nowy Targ (PL)

25.05.2024

Aký bol druhý deň výpravy EastModels v Srbsku?

Pridaný 15.12.2023 | autor Ján Moravčík

Fotografie druhého dňa na našom Facebooku

Ak bol včerajšok pre nás aktívny, tak dnešok bol pre našu výpravu ešte nabitejší. Deň pre mňa začal o šiestej hodine ráno, kedy som išiel do miestnej pekárne po raňajky pre chlapcov. Na tento moment som sa tešil asi najviac, pretože cestou som sa v spomienkach vracal na letnú dovolenku, ktorú som v Petrovci strávil s rodinou a priateľmi a ranná cesta po čerstvé pečivo sa stala akýmsi rituálom. Prešiel som hlavnou ulicou, popri reštaurácii Alexandria, mestskom úrade až do Pekárne Minja, ktorá sa mi v lete osvedčila najviac. Raňajkové menu bolo jasné – burek s jogurtom.

Po rýchlych raňajkách a stretnutí s Bojanom, majiteľom Villa Ana, ktorý nám pripravil perfektné zázemie sme o ôsmej vyštartovali do Vukovaru. Cesta išla plynule až na hranice, kde nás trošku preklepla chorvátska colníčka, ktorá si myslela, že súťažné modely sú na predaj. Až po Lukášovom vysvetlení pochopila, že tomu tak nie je a do Belehradu ideme vystavovať. Aby toho nebolo málo, po ceste nás zastavili policajti, ktorí boli síce príjemní, ale zbytočne nás niekoľko minút zdržali.

S miernym oneskorením sme okolo pol desiatej parkovali auto pred vojenským múzeom. My s Lukášom sme tu už boli v roku 2019, ale Vojto s Pavlom tu mali premiéru. Po prezretí si expozície boli obaja spokojní. Pohodu nám narúšalo len veľmi surové, chladné a veterné počasie.

Po ukončení prehliadky bojovej techniky a lietadiel sme sa presunuli k vodnej veži, ktorá je symbolom občianskej vojny v Chorvátsku. Keď sme tu boli naposledy, mali sme smolu, pretože tento unikátny monument bol práve v rekonštrukcii. Oplatilo sa ale čakať, pretože dnes je z tohto miesta turistická atrakcia poskytujúca všetky benefity. Od možnosti absolvovať peši alebo výťahom prehliadku, až po kúpu originálnych suvenírov.

Prvýkrát sme sa rozhodli, že navštívime ešte jedno zaujímavé miesto, a to Spomen dom Hrvatskih Branitelja, pred ktorým je vystavená T-72 (v juhoslovanskom označení tiež M-84). Aj keď sa jedná o nefunkčný tank, bolo z neho cítiť veľa emócií a pre mňa bol dnes najatraktívnejšou atrakciou.

Následne sme sa presunuli do centra Belehradu na ďalší program. Podľa vopred určeného plánu sme auto odparkovali v obchodnom dome Rajićeva. Priamo pred Rajićevou sme si všetci dali pljeskavicu, ktorú konzumujeme vždy, keď sme tu. Ako vždy, chutila fantasticky!

Keďže sa začalo stmievať, veľmi rýchlo sme prebehli múzeum vojenskej techniky, ktorá sa nachádza v pevnosti Kalemegdan. V pološere to malo neopakovateľnú atmosféru.

Aktuálne sme už na ubytovaní a večer sa bude niesť v duchu oddychu a príjemnej spoločnosti. Dnešok bol síce mimoriadne náročný, ale zároveň veľmi plodný na jedinečné zážitky. Verím, že tak ako ja, aj ostatní členovia zostavy si ich navždy uložia vo svojich srdciach. Zajtra doobeda sa presúvame na súťaž, odkiaľ by sme už okolo druhej hodiny chceli priniesť prvé fotografie. Sledujte stránky priatelia, máte sa načo tešiť!

Súvisiace články

Novogodišnji Kup 2023 - sme v Srbsku!

Pridané 14.12.2023NovinkyPodujatia

Novogodišnji Kup 2023 - o pár hodín vyrážame!