eastmodels.sk

V Podhalański Festiwal Modelarski Ciupaga 2024, Nowy Targ (PL)

25.05.2024
##

Nasledujúca udalosť

V Podhalański Festiwal Modelarski Ciupaga 2024, Nowy Targ (PL)

25.05.2024

Novogodišnji Kup 2023 - o pár hodín vyrážame!

Pridaný 13.12.2023 | autor Ján Moravčík, Lukáš Kvietok

Novogodišnji Kup 2023 sa uskutoční 16.-17. decembra  v Beogradskom Sajame, Hala 4.

Webové stránky súťaže

Internetová registrácia

13. december 2023 ... Ján Moravčík ... do odchodu na naše obľúbené modelárske podujate zostáva doslova pár hodín. Ak všetko pôjde podľa plánu, o 24 hodín budeme raňajkovať v Caffe Boss v Subotici.

Už zajtra večer sa na webe objaví prvý report, ktorý budem písať z Báčskeho Petrovca. Sledujte stránky a užite si to spolu s nami.

11. december 2023 ... Ján Moravčík ... už len necelé 3 dni nás delia od odchodu do nášho milovaného Srbska. Všetky detaily sme si vykomunikovali v piatok večer, kedy sme mali spoločný konferenčný hovor, z ktorého vyplynuli dôležité časy. Vojto s Pavlom vyrazia na cestu v stredu okolo siedmej hodine večer, po ceste vyzdvihnú v Liptovskom Hrádku mňa a Dana a spoločne pokračujeme do Rimavskej Soboty. Tam na nás čaká veľmi skorá ranná káva a o tretej hodine štart cesty.

Mimoriadne a asi najviac sa teším do Petrovca. V priebehu posledných dvanásť mesiacov sa tam vraciam už tretíkrát. Má pre mňa niečím významné miesto. Je kúzelné v zime, v lete, keď tam svieti slnko alebo prší. Teším sa za mojim priateľom Bojanom, ktorý nám zabezpečuje ubytovanie. Verím, že toto miesto sa bude páčiť aj nováčikom v našej zostave.

Modely máme zaregistrované, prípravy organizátorov sa finalizujú. Teší nás, že tohto roku sa v sobotu večer uskutoční kultová spoločná večera modelárov, ktorá s poslednom roku absentovala. Bude to fantastický predĺžený víkend. Sledujte stránky, o všetkom dôležitom vás budeme informovať.

4. december 2023 ... Ján Moravčík ... pamätám si to ako keby to bolo včera. Po skončení prvého ročníka Bulldog 24 hodinového maratónu v máji roku 2017 sme sa pri jednom stole rozprávali ja, Števo Pásztor a Lukáš Kvietok. Bavili sme sa o súťažiach, a to najmä tých zahraničných. Zistili sme, že ja a Lukáš máme špeciálny vzťah k bývalej Juhoslávii. Od môjho priateľa Mikyho Šljivica som vedel, že každoročne v decembri sa v Belehrade koná najväčšia modelárska akcia v bývalej Juhoslávii. Voľba teda bola jasná. V decembri 2017 sme sa tak po prvýkrát vybrali na modelársku súťaž do Srbska. Ja, Števo, Lukáš a Majo Glemba.

Na poslednú chvíľu sme zmenili plány a do Srbska sme vycestovali už vo štvrtok. Túto informáciu sme zverejnili na našom facebooku a hneď na to zareagoval Miky (iba pripomeniem, že Mikyho som dovtedy poznal len cez internet), ktorý nás osobne navštívil a spoločne sme išli na to najlepšie čevapi, aké som kedy jedol.

Tohto roku to bude už piatykrát, čo do Srbska vycestujeme. Tento rok bude mať s našim tímom premiéru Vojto Mitura, Pavel Vagner a Rasťo Axman. Navštívime miest, ktoré poznáme veľmi dobre a chceme, aby ich spoznali aj naši priatelia. Takže Subotica - Caffe Boss, Novi Sad – Petrovaradín a Dunavac, Báčsky Petrovec – Villa Ana a Alexandria, Vukovar – vojenské múzeum a Belehrad – Knez Mihajlova a Kalemegdan.

Belehrad má pre nás ešte jedno špeciálne miesto. Práve Novogodišnji Kup bola prvá súťaž, ktorej sme sa s novým, pokovidovým EastModels tímom zúčastnili. Takže áno, oslavujeme ročné výročie.

29. november 2023 ... Lukáš Kvietok ... už len dva týždne nás delia od vycestovania do Srbska, našej obľúbenej predvianočnej destinácie. Aký je harmonogram podujatia?

Sobota 16.12.2023

• 09:00-13:00 Registrácia modelov
  • 13:00-16:00 Výstava
  • 16:00 Hodnotenie modelov

Nedeľa 17.12.2023

• 09:00-13:00 Výstava
  • 13:00-14:00 Výdaj modelov
  • 14:00-16:00 Slávnostné odovzdávanie cien

21. november 2023 ... Lukáš Kvietok ... organiátori súťaže spustili internetovú registrácu modelov. Stačí, keď kliknete TU alebo využijete odkaz v hlavičke tohto článku. Kto na tejto súťaži ešte nesúťažil, je potrebné si vytvoriť osobný účet. Kto si svoje modely registroval už v minulosti, môže sa prihlásiť do svojho účtu a modely si prihlásiť.

18. november 2023 ... Ján Moravčík ... presne takto o mesiac sa budem prebúdzať v našom obľúbenom Airport Apartments v Belehrade a kým budú ostatní spať, ja budem písať o tom, čo sme prežili deň predtým. Neviem sa dočkať!

Práve včera organizátori na svojom facebooku potvrdili informáciu o tom, že aj tohto roku sa kvôli nevyhovujúcemu technickému stavu múzea a kvôli bezpečnosti návštevníkov súťaž opäť uskutoční v Beogradskom Sajame, Hala 4.

Pre našu výpravu sa aj tak nič nemení, akurát sa nám na 100% potvrdil program, ktorý sme si naplánovali.

Organizátori na svojej stránke zverejnili časový harmonogram a súťažné kategórie. Predokladám, že v krátkom čase sa na internete objaví možnosť prihlásenia modelov online. Sledujte stránky, budeme vás informovať!

20. október 2023 ... Ján Moravčík ... po uplynulom víkende, ktorý sme strávili v zostave ja, Lukáš Kvietok, Vojto Mitura, Pavel Vagner a Dano Hajtinger v holandskom Eindhovene na súťaži Scale Model Challenge sme sa rozhodli pre zmenu trasy cesty do Belehradu. Urobili sme tak z dvoch hlavných dôvodov.

Prvým je, že z interných zdrojov máme informáciu o tom, že súťaž sa opäť neuskutoční v leteckom múzeu, kvôli problémom so strechou, resp. so sklenenými výplňami. Miesto konania by tak malo korešpondovať s minulým rokom a súťaž Novogodišnji Kup by sa mal konať v Beogradskom Sajame.

Druhým dôvodom je skutočnosť, že máme v posádke dvoch nových členov, ktorí ešte na „dolnej zemi“ neboli. Vzhľadom na túto skutočnosť a tiež na fakt, že obaja sú „skôr na bojovku“ budeme do Srbska cestovať tradičnou trasou so zastávkou v Chorvátsku: Rimavská Sobota – Subotica – Novi Sad – Báčsky Petrovec – Vukovar – Belehrad.

Plán máme odvážny. V Subotici nás čakajú raňajky v Caffe Boss, kde vždy na ceste do bývalej Juhoslávie raňajkujeme.

Následne sa presúvame do Noveho Sadu, na prehliadku Petrovaradínskej pevnosti, no a ja sa už teraz neviem dočkať obedu v reštaurácii Dunavac. Tam máme tiež naplánované stretnutie s naším externým členom Mikym Šljivicom.

Odtiaľ sa na noc presúvame do Báčskeho Petrovca, kde prespíme vo Ville Ana môjho srbského priateľa Bojana (vo Ville Ana sme spali prvýkrát minulý rok na ceste do Belehradu, pre mňa to bolo tak prekrásne miesto, že som sa tam vrátil aj s rodinou a známymi na letnú dovolenku). Už teraz sa teším na čerstvý burek, ktorý si pôjdem ráno kúpiť do pekárne.

Z Petrovca sa v piatok ráno presunieme do Vukovaru, kde navštívime múzeum bojovej techniky, prezrieme si vodnú vežu, symbol Vukovaru a zastaviť sa chceme aj v Ovčare. Odtiaľ rovno do Belehradu a ak budeme stíhať, prezreli by sme si Kalemegdan a konečne aj vianočné trhy.

Víkend bude v znamení práce a účasti na modelárskej súťaži, odkiaľ budeme prinášať pravidelne články, fotografie a reporty. Okrem nás by sa mali podujatia zúčastniť ďalší modelári zo Slovenska a Česka, v hre je ešte spôsob dopravy, či pôjdeme na jednom veľkom alebo na dvoch osobných autách. Rozhodujúce tiež bude, či náš program bude pre ostatných rovnako atraktívny ako pre nás.

15. máj 2023 ... Ján Moravčík ... aj keď je december ešte ďaleko, EastModels už teraz plánuje modelárske podujatia, ktorých sa v druhej polovici roka zúčastní. Od roku 2017 je našou tradičnou, predvianočnou akciou súťaž Novogodišnji kup v Belehrade. My si cestu na Balkán vždy o niečo natiahneme a pozrieme sa na zaujímavé miesta v okolí. V roku 2019 sme si odskočili do chorvátskeho Vukovaru, vlani sme prespali v slovenskej obci Báčsky Petrovec a tohto roku padlo rozhodnutie strihnuť si to cez Rumunsko. Noc zo štvrtka na piatok posádka EastModels tímu prespí v prekrásnom meste Temešvár.

Minulý rok sa súťaže zúčastnilo pomerne veľa modelárov zo Slovenska a verím, že tohto roku ich bude ešte viac. Lákadlom určite bude skutočnosť, že po roku pauzy z dôvodu rekonštrukcie sa súťaž opäť vráti do leteckého múzea, ktoré sa nachádza hneď vedľa letiska.

Vlani sa nám do múzea nepodarilo dostať bližšie, kvôli rekonštrukcii bol zamedzený vstup pre všetkých. Tento zákaz sa vzťahoval aj na vonkajšiu expozíciu.

14. apríl 2023 ... Ján Moravčík ... aj keď je december ešte ďaleko, chcel by som dať do pozornosti našu tradičnú predvianočnú výjazdovú akciu – Novogodišnji kup 2023 v Belehrade, kam od roku 2017 pravidelne chodíme. Okrem členov EastModels tímu sme do Srbska „dotiahli“ veľké množstvo modelárov zo Slovenska a Česka a budeme radi, ak sa pridajú opäť ďalší. Zapíšte si dátum a vychutnajte si materiál z posledného ročníka, ktorý nájdete v odkazoch pod článkom.

Súvisiace články

Aký bol druhý deň výpravy EastModels v Srbsku?

Pridané 15.12.2023NovinkyPodujatia

Novogodišnji Kup 2023 - sme v Srbsku!